İkna yöntemleri ve iknaya yaklaşımlarla ilgili çalışmalar, reklamcılık ve pazarlama dünyasıyla yakından alakalıdır. Bu yöntem insanların ürünleri almaya ikna edilmesine yönelik teknikler sunarken kampanyalarının etkin şekilde hedeflenmesine de yardımcı olur. Psikolojik çalışmalardaki yaklaşımları değerlendirmek üzere geliştirilen anketler ve onların pazarlanması adına en uygun yöntemlerin seçilmesi için benimsenmiştir.
Profesyonel ve ünlü desteği, duygusal ve cinsel cazibe gibi reklamcılıktaki belirli oyunların tamamı psikoloji alanındaki teorilere dayanır. Fikirler de ürünler gibi propaganda, politika kampanyaları veya dini yayma çalışmalarında satılabilir.
Genellikle, mantıklı sayılar sunmak yerine, korkular veya ön yargıları hedefler ve bu teknik psikolojik çalışmalarla desteklenir. İkna yöntemleri ayrıca, kamu sağlığı kampanyalarında sağlık, güvenlik ve yardım konularında daha olumlu ve toplu yanlısı şekilde de uygulanabilir.
0 Yorumlar