Gelişimsel: Bir Bilim İnsanı Olarak Çocuk


  Piaget'nin bilişsel gelişimin belirli evrelerle ilerlediğine dair teorisi, çocukları nasıl eğitilmesi gerektiğine dair bazı tespitler içerir. Her bir evrede çocugun bir sonraki evreye geçmeden önce ustalaşması gereken belirli yetenekler ve beceriler vardır. Öğrenme süreci de adım adım ilerler, her bir adım bir önceki üzerine temellenir. Bu sebeple eğitimde bu adımlar göz önünde bulundurulmalı ve sırasıyla her adımı tamamlayabilmesi için çocuga yardımcı olunmalıdır.

 Piaget'nin fikirleri eğitim dünyasında devrime yol açtı. Kendisi öğrenmenin bir keşif süreci olduğuna, öğrenmenin bir keşif süreci olduğuna, öğretilebilir bir şey olmadığına inanıyordu. Eğitmenin rolü, öğretmen veya ebeveyn talimat vermek değil, çocugun gelişim evresine uygun ırtanu sağlamaktadır. Böylece çocuklar denemeler yapa yapa öğrenerek eğitim, çocugun bilişsel süreçlerinin bir yetişkin süreciyle aynı olduğunu varsaymak yerine, çocugun değişen düşünsel ihtiyaçlarına odaklanır.

Yorum Gönder

0 Yorumlar