Gelişimsel: Ahlaki Gelişim

 


 Piaget'nin açıklamasına göre bir çoçuk mantıksal akıl yürütme becerisi edindiğinde ve daha az benmerkezci olmaya başladığında bir çeşit ahlak duygusu da geliştirir. Lawrence Kohiberg, ahlaki gelişmin hayatımızın üç evresi olan çoçukluk,ergenlik ve yetişkinlik süresince değişiklik gösterdiğini belirtir.

 Bu dönemlerin her biri, ahlaki bir akıl yürütmenin belirli bir seviyesiyle belirlenir. Geleneksel öncesi geleneksel ve geleneksel sonrası ve bunlar da iki evreye ayrılır. Çoçukluk döneminde ahlaki akıl yürütme, belirli kurallara ve sonuçlara dayanır. Birince evrede, bu itaat ve cezalandırma kavramlarıyla belirlenir, ikinci evrede ise ahlak, kazandırdığı mükafatla degerlendirilir. Ahlaki akıl yürütmenin geleneksel boyutu kişilerin niyetlerinin anlaşılmasını kapsar.

 Uslu çocuk-akıllı kız evresi olan ilk aşamada ergen tolumsal kurallara uyum sağlar ancak daha sonrasında bu durum yerini otoriteye duyulan saygıya bırakır.Azınlık da olsa bir kesim,henüz ilk evrede geleneksel inançlarına göre belirleyerek geleneksel sonrası veya prensipli seviyeye ilerler.

Yorum Gönder

0 Yorumlar